keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Ulko-ohja!

Se muuten vaikuttaa yllättävän paljon laukannoston onnistumiseen, että muistaako/osaako pitää sen ulko-ohjan kädessä vai rynniikö sen kätensä kanssa reiluun etukenoon ja siitä komeasti sään yli. Tämän päivän tunnilla Mia sai sanoa mulle aiheesta vähintään puolensataa kertaa, mutta kyllä sillä tulostakin syntyi; vasemman kierroksen ratsastaminen kaikkinensakin oli helpompaa ja laukannostotkin onnistuivat vähän paremmalla prosentilla. Ja kaikki tämä ilman hysteeristä lantion vääntelyä ja kääntelyä :)

Joo, taitaa mennä mun touhu välillä vähän turhan analyyttiseksi ja pienten yksityiskohtien hinkkaamiseen. Tähän liittyen tulikin edelliseen postaukseen joltain anonyymiltä kommentoijalta ihan oivallinen kommentti, että välillä pitäisi vaan ratsastaa eikä miettiä liikaa. Totta sinällään, mutta tällaisessa tilanteessa, kun hevosella on selkeä vinous ja sen on vaikeaa liikkua vasempaan kierrokseen, ei asiaa ehkä parantaisi se, että laukattaisiin menemään aina vain oikeaa laukkaa, kierroksesta riippumatta? Sillä muuta en saisi aikaiseksi, jos vain antaisin mennä.

Kiitos muuten kaikille taas ihanista kommenteista ja superhyvistä venyttelyvinkeistä. Olen niitä lähes kaikkia jo kokeillut – osa tuntui ihan hyviltä ja osa ihan mahdottomilta toteuttaa (Sanna – miten ihmeessä pääsee kyykkyyn selkä seinää vasten jalkapohjat lattiassa??? En siis pääse lähellekään eli ymmärsinkö jotain väärin vai oonko vaan ihan järkky jäykkä?). Todella hyviä venyttelyohjeita oli Helin vinkkaamassa Mobilatin oppaassa. Näitä oon tehnyt nyt ahkerasti.

*****

Täytyy sanoa, että jos näitä vinousongelmia ei olisi, niin mulla olis varmaan ihan hirmuinen hehkutus meneillään – siinä määrin kivasti menee nyt muuten Durandon kanssa. Se on ihana sekä ratsastaessa että muuten touhutessa ja hoitaessa. Tai no, ratsastaessa se on just niin ihan kuin millaiseksi mä osaan sen ratsastaa ;)

Hurjan söpö tyyppi se mun heppa.

*****

Heräsin siihen, että jotain tavoitteitakin pitäisi miettiä. Nimittäin:

"The major reason for setting a goal is for what it makes of you to accomplish it. What it makes of you will always be the far greater value than what you get." - Jim Rohn

4 kommenttia:

  1. Kiitos, että linkitit noita venyttelyvinkkejä! Toinen vino rautakanki kiittää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä kestä :) Venytellessään sitä oikein huomaa, miten tuleekin tarpeeseen ;)

      Poista
  2. Itse käyn suoristamassa ruotoni aina kalevalaisella jäsenkorjaajalla, ja huh mikä ero on sitten hevosissakin!:) Eli aina kun heppa alkaa tekemään kummallisia vänkäyksiä, tiedän että jahas, korjuulle pitää mennä.
    Mulla menee aina niin komeasti paikat jumiin että venyttelyt ei auta.:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kääk, mä oon joskus aiemminkin kuullut jäsenkorjaajista, mutta jotenkin se nimike ei ole houkutellut. Mitä jäsenkorjaaja tekee, onko se miellyttävä hoito? Osaatko suositella jotakuta?

      Poista